פורץ דלתות

20 דקות ואנחנו אצלך. מורשה משטרת ישראל!

מחפשים פורץ דלתות? הגעתם למקום הנכון! אנחנו באור מנעולים זמינים לשירותך 24/7 – במקצועיות ובאדיבות נפתח לך את הדלת.
שחר המנעולן

★★★★★

דירוג 4.9 (358 הצבעות)

פורץ דלתות בדרך אליך.

מה זה פורץ דלתות? זה לא מנעולן? רבים נוטים להתבלבל בין שני המקצועות ואכן מדובר על מקצועות די דומים, אבל קיים הבדל משמעותי בין כל אחד מהמקצועות. פורץ דלתות הינו מקצוע מבוקש והתפקיד של בעל המקצוע הוא לתת מענה תוך פרק זמן קצר, גם בשעות הלילה, החגים ושבתות. אם אתם צריכים פורץ דלתות הנה כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתקשרים לבעל המקצוע.

מה זה פורץ דלתות?

פורץ דלתות הינו בעל מקצוע שאתם כנראה תזמינו אותו אם תמצאו את עצמכם תקועים מחוץ לבית או מחוץ לרכב. בעל המקצוע עם תחום התמחות ספציפי – פריצת מנעולים. נדגיש שיש הבדל בין מנעולן ובין פורץ מנעולים. הדגש העיקרי הוא שמנעולן יכול להיות פורץ מנעולים, אבל פורץ מנעולים לא יכול להיות מנעולן. איך זה בא לידי ביטוי? בתחומי ההתמחות של השניים. פורץ מנעולים עובר הסמכה קצרה יותר וממוקדת מאשר מנעולן, אשר הוא עובר הסמכה הכוללת תיקונים, מידע על סוגי מנעולים שונים ומעשיר את הידע במסגרת התקנות ולאו דווקא פריצת מנעולים. האם זה אומר שעדיף לכם לבחור במנעולן? תלוי בסוג התקלה. אם התקלה שלכם היא ספציפית והבעיה היא שצריך לפרוץ את הדלת, הרי ששני התפקידים יכולים להגיע לאותה תוצאה ובאותו מחיר לרוב. שימו לב, גם פורץ מנעולים וגם מנעולנים צריכים להחזיק בתעודה, אך אין באמת אכיפה בנושא. איך זה בא לידי ביטוי? בצורה די ברורה, כל אחד יכול להכריז על עצמו בתור מנעולן או פורץ מנעולים. את הדרך שלכם למנוע בחירה לא נכונה נסביר בהמשך.

פורץ דלתות – תחומים

פורץ דלתות כניסה – אחד הקריאות הפופולריות היא עבור פריצת דלת כניסה. כאשר אדם נתקע מחוץ לביתו ואין לו אפשרות לפתוח את הדלת. הדבר יכול לקרות כאשר המפתח נתקע בדלת, כאשר הצילינדר תקול ובמקרים של דלת טרוקה. בכל אחד מהמקרים האלה פורץ מנעולים יכול לסייע לכם ולאפשר לכם כניסה לבית בצורה בטוחה. המחירים נתונים לשינוי בהתאם לסוג התיקון ובהתאם לזמן של הקריאה. פורץ דלתות רכב – תקלה נפוצה מאוד ואף מסוכנת היא מקרים בהם הדלת ננעלת. המקרה הופך למורכב יותר כאשר אדם נתקע בתוך הרכב, ובמקרים כאלה חשוב לקרוא לכוחות ההצלה אך פורץ מנעולים הוא זה שיכול לפתור את הבעיה בצורה בטוחה. כאשר לא מדובר על מקרים דחופים תוכלו להזמין פורץ מנעולים והתפקיד שלו הוא לפרוץ את דלת הרכב ללא פגיעה ברכב. אותו בעל מקצוע יוכל לסייע לכם כאשר התקלה היא בקודן והוא זה שגורם לנעילת הרכב.

מהי דלת טרוקה?

אחת מבין התקלות הנפוצות היא דלת טרוקה. במקרים כאלה הפתרון הוא די מהיר, מכיוון שאין צורך להחליף שום חלק בדלת (כמעט תמיד). המשמעות של דלת טרוקה היא שאותו אתם לא יכול לפתוח אותה מבחוץ. זה יכול לקרות בדלתות ישנות כאשר המפתח נשאר בתוך הדלת או כאשר מדובר על דלתות עם נעילה אוטומטית. פריצת דלת טרוקה מחייבת את בעל המקצוע להזיז את לשונית הדלת אחורה בשביל לפתוח את הדלת הטרוקה. חשוב לבצע את העבודה בצורה זהירה וממוקדת כדי למנוע פגיעה בצילינדר. יש טכניקות שונות נוספות וכל פורץ דלתות יכול לבצע את העבודה בצורה המתאימה לו כל עוד היא אינה פוגעת בלקוח או בחומר הגלם.

איך בוחרים פורץ דלתות?

  1. ניסיון – אחד הדברים שמעידים את איכות בעל המקצוע הוא הניסיון שיש לו. ככל שהניסיון רחב יותר בכל תחום, ככה אנחנו נוכל לקבל את התוצאה הטובה ביותר. כמובן שזה נתון לשינוי, לצערנו יש בעלי מקצוע שגם אחרי שצברו ניסיון הם עדיין לא פועלים באופן מקצועי ובמקרים חריגים גם מרמים את הלקוח. הניסיון המינימלי לעבודות מורכבות הינו 5 שנות ניסיון. בדרך כלל פורץ מנעולים בתחילת דרכו יחבור לבעל מקצוע עם ניסיון כדי לצבור שעות טיסה. הניסיון הוא קריטי מכיוון שישנן הרבה סוגי תקלות, וככל שבעל המקצוע פוגש יותר תקלות ככה הוא יכול לתת לכם מענה זמין ומהיר. אדם ללא ניסיון גם יעבוד בצורה איטית, וגם הוא יותר צפוי לגרימת נזקים לדלת הבית או דלת הרכב.
  2. מוניטין – היום שכבר יש לנו אינטרנט הרבה יותר קל לעשות את הבחירה הנכונה בכל הנוגע לבעלי מקצוע. היום יש לנו אתרים מובילים שיכולים לתת לנו המלצות על שירותי בעל המקצוע, וכמו כן נוכל לראות את אתר הבית של בעל המקצוע כדי להבין עד כמה משתלם לנו להיעזר בשירותיו. לפני שאתם בוחרים בעל מקצוע, גם אם מדובר על מקרה חירום (שאינו מסכן חיים) המתינו מספר דקות וערכו את הסקירה שלכם בצורה חכמה – ככה תמנעו מנזקים ותשלומים גבוהים.
  3. זמינות – עד כמה בעל המקצוע שלכם זמין אליכם? זמינות של בעל מקצוע בהכרח מעידה על איכותו. לכן, כאשר אתם בוחרים פורץ דלתות בררו מולו תוך כמה זמן הוא יכול להגיע. זמן ההגעה של פורץ דלתות צריך להיות בין 20 דקות ל-40 דקות. הדבר תלוי במיקום שלו והאם הוא עסוק בקריאות שונות, אבל עליו ליידע אתכם בכל הנוגע להגעתו, גם אם הוא קורא לבעל מקצוע אחר מטעמו עליו לציין זאת בפניכם
  4. ציוד – כל הדברים שציינו תלויים גם בציוד של פורץ דלתות. עליו להחזיק בציוד מתאים לכל סוגי הדלתות, לדוגמא במקרה של דלת רב בריח או מולטילוק עליו להחזיק בציוד מתאים ומקורי שלא פוגע באיכות הנעילה. הציוד הוא קריטי גם לפתיחת הדלת וגם להחלפת חלפים במקרה הצורך.

פורץ דלתות – מחיר

איך נקבע המחיר של פורץ דלתות? ישנן תקלות נפוצות ותקלות מורכבות יותר. כאשר מדובר על תקלות נפוצות המחיר ינוע בין 250 ש"ח ועד 400 ש"ח לא כולל עלות החלפים, לדוגמא במקרה של החלפת צילינדר. גם בדוגמא שציינו קודם לכן, לגבי דלת טרוקה, המחיר יהיה באותו טווח מחירים, אפילו מעט פחות. עם זאת, המחיר עשוי להשתנות בהתאם למורכבות העבודה, המקום בו אתם נמצאים וזמן הקריאה. לגבי זמן הקריאה, נדבר על כך עוד מספר שורות. הדבר העיקרי שאתם צריכים לדעת הוא שאין מחירון מסוים, כל בעל מקצוע רשאי לבחור את עלות התיקון בהתאם לבחירה שלו. גם אם מדובר על אלפי שקלים לתקלה ששווה 400 ש"ח. לכן, כאשר אתם מבצעים קריאה לבעל מקצוע אתם צריכים לברר את המחיר אותו הוא גובה. אם בעל המקצוע לא יכול לענות לכם על השאלה, חכו עד שהוא יגיע למקום ויזהה את התקלה. אם המחיר שהוא אומר גבוה ממה שאתם ציפיתם לו ובדקתם שבהחלט מדובר על מחיר גבוה, תוכלו לשלוח אותו לשלום ולשלם לו רק עבור הביקור. לצערנו, כבר היינו נוכחים לשמוע על מקרים בהם בעל מקצוע גבה סכום של 1,500 ש"ח עבור תיקון סטנדרטי שעומד על 250 ש"ח. עלות ביקור בלבד תעלה לכם בין 200 ש"ח ועד 350 ש"ח. מתי משלמים על ביקור בלבד? יש מקרים בהם התקלה היא מאוד פשוטה ולא דורשת חלפים ואפילו זמן מצידו של פורץ הדלתות, במקרים כאלה יש בעלי מקצוע שיבחרו לקבל תשלום עבור הביקור בלבד. במקרים אחרים, כאשר בעל המקצוע לא הצליח לתקן את התקלה יהיה עליכם לשלם רק עבור הביקור. מתי התעריף יכול להיות גבוה? כפי שציינו, יש מקרים בהם בעל המקצוע יכול לגבות מכם מחיר גבוה ממה שאתם ראיתם בפועל. אך חשוב לציין שדברים כאלה יכולים לקרות כאשר זמן הקריאה הוא בשעות הלילה המאוחרות, חגים ושבתות – אלו הם תעריפים אחרים, תעריפי חירום. נסביר, כל בעל מקצוע שעובד מסביב לשעון גובה תשלום שונה לאחר שעות העבודה הסטנדרטיות בשיעור של 150% עד 200% וזה בעבור שירותי חירום. לכן, אם אתם יכולים לדחות את ההגעה של בעל המקצוע זה ישתלם לכם יותר. אם מדובר על תקלה דחופה, אין מנוס מלשלם יותר מהסטנדרט.

לסיכום

לסיכום, האם לקרוא למנעולן או פורץ דלתות? התשובה כבר אמורה להיות לכם די ברורה. אם מדובר על תקלה בצילינדר או באחד המנעולים (רכב או דלת בית), תוכלו לקרוא לפורץ מנעולים. מנגד, אם מדובר על תקלה מורכבת הכוללת נעילת כספות, מנעולים ביומטריים וכד' תצטרכו לקרוא למנעולן אשר לא יש תחום התמחות רחב יותר. הדבר החשוב ביותר הוא לקרוא לבעל מקצוע בהתאם להנחיות שציינו, עדיף להתעכב עוד חמש דקות מאשר לקרוא לבעל מקצוע שאין לו ניסיון.